دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

دبیر علمی یازدهمین کنفرانس ماهی شناسی ایران

خروجی کنفرانس‌های علمی در آینده راهگشای فعالیت‌های شیلاتی در کشور است

خروجی کنفرانس‌های علمی در آینده راهگشای فعالیت‌های شیلاتی در کشور است

دکتر ایمان سوری نژاد در این کنفرانس که در سالن همایش اتاق بازرگانی بندرعباس با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، امام جمعه اهل سنت، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه هرمزگان ، اندیشمندان، نخبگان، دانشگاهیان، اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی استان و خبرنگاران برگزار شد، افزود: در دوره های قبل برگزاری این کنفرانس مسائل مختلف بیان شد اما مشکلی که وجود داشت در استان های جنوبی کشور که سهم عمده ای از فعالیت های شیلاتی در این استان ها انجام می شود تاکنون کنفرانس ماهی شناسی برگزار نشده بود.

عضو هیات علمی دانشگاه هرمزگان ادامه داد: استان هرمزگان رتبه نخست را در بسیاری از فعالیت های آبزی پروری از جمله پرورش میگو در کشور دارد در نشستی که با تولید کنندگان، بهره برداران، محققان دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی داشتیم قرار شد جهت بدست آوردن نتایج ملموس که بتواند در آینده راهگشا باشد این کنفرانس در هرمزگان برگزار شود.

وی، با بیان اینکه با همکاری انجمن ماهی شناسی ایران این کنفرانس برگزار می شود، عنوان کرد: این انجمن چالش های روز ، مسائل علمی و اقتصادی را به مسئولان منتقل می‌کند.

دبیر علمی یازدهمین کنفرانس ماهی شناسی ایران، مطرح کرد: محققان کشور در کنار افراد با تجربه کار عملی و میدانی انجام می دهند و به تبادل دانش می پردازند و از طرفی با شرکت در این نشست ها به رفع موانع و ارائه راهکار می‌پردازند.

سوری نژاد با بیان اینکه تمام کنفرانس ها مسائل علمی روز دنیا را در حوزه تخصصی خود دنبال می کنند، بیان داشت: ۳ نشست تخصصی با حضور تولیدکنندگان آبزیان استان هرمزگان داریم که یک پنل در خصوص پرورش ماهی در قفس، آبزی پروری چطور می تواند به امنیت غذایی و توسعه پایدار و جهش تولید کمک کند، و شیلات و آبزی پروری در این فعالیت های اقتصادی چه جایگاه و نقشی را می تواند ایفا کند؟ است، دومین نشست تخصصی در خصوص بازمهندسی ساختار مزارع پرورش میگو در هرمزگان است، با توجه به اینکه در خصوص پرورش میگو از روش های سنتی به سمت روش های نوین و فوق متراکم و متراکم حرکت می کنیم این الزام که ما یک بازمهندسی را در ساختار مزارع میگو داشته تا بتوانیم مدیریت بهداشتی را نیز داشته باشیم و چطور از بیماری هایی که به آبزی پروری هرمزگان آسیب می رساند پیشگیری کنیم و همچنین این بازمهندسی استخرها کمک شایانی به افزایش بهره وری مزارع پرورش میگو می کند را در نخستین روز از کنفرانس داریم.

وی، اضافه کرد: سومین نشست و پنل تخصصی در روز دوم کنفرانس با موضوع حفاظت و بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان و ارائه راهکارها جهت محافظت از گونه های در خطر خلیج فارس و دریای عمان برگزار می‌شود.

9
بازدید امروز: 11    بازدید کل: 526