دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

با پیگیری دکتر محمد صادقی و حمایت های جناب آقای سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس صورت گرفت ؛

با پیگیری دکتر محمد صادقی و حمایت های جناب آقای سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس صورت گرفت ؛

با پیگیری دکتر محمد صادقی و حمایت های جناب آقای سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس صورت گرفت ؛

شناسایی ظرفیت‌های و فرصت‌های موجود در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای به‌منظور بهره‌برداری برای توسعه و تقویت دیپلماسی علمی و باهدف ارتقا جایگاه دانشگاه ازجمله مهم‌ترین رویکردهای دانشگاه در دوره جدید مدیریتی می‌باشد. در همین زمینه جناب آقای دکتر محمدصادقی سرپرست محترم دانشگاه به همراه دکتر عباس مرادی عضو محترم هیئت‌رئیسه و رئیس مجتمع آموزش عالی میناب و آقای سعید شعبان مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در بندرعباس با حضور در وزارت امور خارجه و دیدار با آقای دکتر علوی مدیرکل همکاری‌های اقتصادی چندجانبه و بین‌الملل ضمن بحث و گفتگو پیرامون ظرفیت‌های و فرصت‌هایی که سازمان‌های همکاری‌های بین‌المللی و به‌ویژه منطقه‌ای مانند اکو، آیورا، دی هشت، راپمی و ای سی دی می‌توانند برای توسعه ارتباطات و تعاملات علمی، آموزشی و فناوری داشته باشند بحث و گفتگو بعمل آمد.

در این دیدار دکتر صادقی با عنایت به نقش ، جایگاه و مأموریت‌های استان هرمزگان در عرصه فراملی و بین‌الملل بر اساس اسناد توسعه ملی و منطقه‌ای به مسئولیت دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه جامع در این زمینه اشاره نمودند. وی همچنین با توجه به ظرفیت‌های متنوع در سازمان‌های منطقه‌ای بویژه آیورا (IORA)  (انجمن کشورهای حاشیه اقیانوس هند) با 23 عضو در زمینه اقتصادی دریا محور، توانمندسازی اقتصادی زنان منطقه ساحلی، گردشگری و تبادلات فرهنگی و علمی و فناوری خواهان همکاری بیشتر وزارت امور خارجه برای استفاده دانشگاه هرمزگان از فرصت‌های موجود شد.

جناب دکتر علوی سبزواری مدیرکل محترم همکاری‌های چندجانبه و بین‌الملل وزارت امور خارجه ضمن استقبال از رویکرد مهم دانشگاه هرمزگان در حوزه بین‌الملل آمادگی کامل وزارت خارجه را برای کمک به دانشگاه هرمزگان به‌منظور تقویت دیپلماسی علمی و عملیاتی شدن برنامه‌های دانشگاه در این زمینه اعلام نمودند.

در پایان مقرر گردید زمینه برپایی اولین کنفرانس اقتصاد دریا محور با مشارکت دانشگاه‌های عضو آیورا و به میزبانی دانشگاه هرمزگان موردبحث و بررسی قرار گیرد و همچنین سایر فرصت‌های از قبیل جذب دانشجو از کشورهای مذکور و تبادل‌های علمی –پژوهشی طی برنامه مدون و پس از هماهنگی‌های سازمانی و وزارتی ، پیگیری گردد.

شایان ذکر است : در پایان آقای صادقی از هماهنگی و همکاری فراوان ایشان با دانشگاه و میزبانی دکتر علوی نیز تشکر نمودند.

0   0
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 904
captcha