دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،در دانشگاه هرمزگان صورت گرفت؛ آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان برگزار و از زحمات دکتر علی‌اکبر شیخی فینی تقدیر و حکم سرپرستی دکتر محمدصادقی اهدا شد

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،در دانشگاه هرمزگان صورت گرفت؛ آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان برگزار و از زحمات دکتر علی‌اکبر شیخی فینی تقدیر و حکم سرپرستی دکتر محمدصادقی اهدا شد

با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،در دانشگاه هرمزگان صورت گرفت؛

 آئین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه هرمزگان برگزار و از زحمات دکتر علی‌اکبر شیخی فینی تقدیر و حکم سرپرستی دکتر محمدصادقی اهدا شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دولت سیزدهم در چند حوزه از دانشگاه‌ها انتظار فعالیت ویژه داریم که تلاش برای مرجعیت علمی ایران در دنیا، ایجاد و کسب فناوری‌های نو و ایجاد فرهنگ نوآوری در جامعه و تولید ثروت از محل تبدیل دانش به محصول از مهم‌ترین اولویت‌ها به شمار می‌رود

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه هرمزگان، دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور شرکت در آیین تکریم و معارفه رئیس سابق و سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان و همچنین بازدید و افتتاح چند طرح دانشگاهی به استان هرمزگان سفر کرد.

 

 

دکتر زلفی گل در بدو ورود به دانشگاه هرمزگان با حضور در محل یادمان شهدای گمنام این دانشگاه، با قرائت فاتحه و اهدای گل بر مزار دو شهید گمنام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس ادای احترام کرد.

دکتر محمدعلی زلفی گل در آیین معارفه سرپرست دانشگاه هرمزگان گفت: دانشگاه‌ها با فعالیت ویژه درزمینهٔ دیپلماسی علمی از طریق انتشار مقالات علمی، انجام تحقیقات مشترک با دانشگاه‌های سایر کشورها و نمایه‌سازی بین‌المللی نشریات علمی به مرجعیت علمی ایران کمک می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هم‌زمان با مرجعیت علمی، دیپلماسی علمی می‌تواند به دیپلماسی عمومی کشور در دنیا کمک کند و فرهنگ غنی و صلح‌طلبانه ایران را به دنیا معرفی کند و تصورات ساخته‌شده نادرست برخی رسانه‌ها را از ایران اصلاح کند.

وزیر علوم از تدوین آیین‌نامه‌ها و مشوق‌هایی برای فعالیت اعضای هیئت‌علمی در سطح بین‌المللی و نمایه‌سازی نشریات علمی خبر داد و گفت: این آئین‌نامه به‌زودی به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان عنوان کرد: دانشگاه‌ها در سه حوزه مهم، آموزش و تعلیم، تربیت، رشد و شکوفایی علمی در حوزه پژوهشی فعالیت دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان ادامه داد: من به‌عنوان عضو کوچکی از دانشگاه که آموزه‌های فراوانی از اساتید آموخته‌ام، افتخار می‌کنم که بخش عمده عمر و جوانی خود را در کنار اساتید دانشگاهی حضور داشتم.

وی بیان کرد: لازم است از زحمت دکتر شیخی و هیئت‌رئیسه دانشگاه تشکر و قدردانی کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده بابیان اینکه دکتر نوحه‌گر از سرمایه‌های این دانشگاه است، اظهار کرد: از وزیر علوم تحقیقات و فناوری تشکر و قدرانی می‌کنم که نگاهی متفاوت به استان‌های دورافتاده دارند، البته منظور از دورافتاده، بعد مسافت است، واضح است که هرمزگان خود قطب اقتصادی کشور است.

 

 

در ادامه این مراسم دکتر محمدصادقی، سرپرست جدید دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: زمانی که سخن از دانشگاه به میان می‌آید، جامعه باید بپذیرد که دانشگاه و دانشگاهیان نقش مولد و هدایتگر و مشاور را دارد و مهم‌تر از آن این است که بازرس اصلی توسعه دانشگاه است.

محمدصادقی افزود: اگر جامعه به این نتیجه برسد که برای حل مسئله هیچ مرجعی دقیق‌تر و کم‌هزینه‌تر از این دانشگاه وجود ندارد، طبیعی است که از قاعده شناسایی به‌راحتی عبور خواهیم کرد و این‌گونه سلامت و صلابت و استقلال دانشگاهیان حفظ خواهد شد و هم جامعه پیرامون ما توسعه و پیشرفت را به‌راحتی چنگ خواهد زد.

وی ادامه داد: بر این اساس دانشگاه هرمزگان، به‌عنوان نهادی فکری به دنبال این است که با تقویت جامعه پیرامون ابتدا می‌خواهد بر سر قواعد منفعت مشترک به گفت‌وگو بنشیند، برای این کار ابتدا باید جایگاه دانشگاه را به‌عنوان مولد مشاور بپذیریم. اولویتمان این است به ظرفیت‌ها و مأموریت‌هایی که استان دارد تقویت ببخشیم.

 

محمدصادقی اظهار کرد: ما در پی آن هستیم که تکلیف ذاتی ناشی از ظرفیت‌های جغرافیایی که در اختیار ما قرارگرفته است، به‌نوعی پاسخ دهیم.خوشحالم که از زمانی که وارد دانشگاه شده‌ام همبستگی ذهنی و عملی ایجادشده است

وی تصریح کرد: اهداف و برنامه‌هایی به مقام عالی وزارت تقدیم شده است، که این برنامه در راستای گام دوم و در راستای سیاست‌های مقام عالی وزارت است، در این برنامه هفت هدف پیش‌بینی‌شده است.

صادقی ادامه داد: اعتقاد ما این است که دانشگاه باید مأموریت گرا باشد و بر اساس مأموریت‌های خود حرکت کند.

رئیس دانشگاه هرمزگان عنوان کرد: بر پایه این مأموریت‌ها ما با پتانسیل‌های ذاتی استان آشتی کردیم و دانشگاه را به‌عنوان دانشگاهی پیشرو در دستیابی به قطب علمی اقتصاد دریا پایه در کل کشور مطرح کردیم.

صادقی بابیان اینکه بخش دوم، بخش مرجعیت علمی است که از سیاست‌های وزارت علوم است، ماهم در این راستا در تلاش هستیم. ما دانشگاهیان تنها مأموریت پذیرنده نیستیم، مأموریت فرستنده نیز هستیم، بخش دیگر، ارتقاء جایگاه دانشگاه است.بخش بعدی تنوع درآمدی در بخش‌های مالی دانشگاه است. همچنین توسعه همکاری‌های بین‌المللی و پیشبرد رویکرد دیپلماسی علم و فناوری است.

وی گفت: ترسیم سیمای دانشگاه در پرتوی گام دوم با محوریت گفتمان ارزش محور و نیز آموزش و تأمین نیروی انسانی که به‌نوعی دغدغه اصلی است.

در پایان ریاست این دانشگاه به ارائه گزیده‌ای از ١٢٠ اقدام انجام‌شده در مدت سه ماه از زمان شروع مأموریت و مسئولیت پرداخت

 

استاندار هرمزگان در این مراسم، افزود: ایجاد رشته‌های مرتبط با صنایع موجود در هرمزگان ضرورت دارد. استان هرمزگان قطب صنعت پالایش است. پس توجه به این حوزه ضروری است.

مهدی دوستی بیان کرد: استان هرمزگان قطب سوم در حوزه فولاد در سطح کشور است؛ با پروژه‌هایی که پیش رو است، استان هرمزگان با اختلاف قابل‌توجهی در سطح اول کشور در این صنعت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران و تربیت کادر متخصص در این سواحل، جهت پیشبرد اهداف است، حقیقت این است کادر پروازی نمی‌تواند تحولی در این استان به وجود آورد، این واقعیت را من که غیربومی این استان هستم را به‌راحتی می‌توانم بگویم، رفت‌وآمد و عدم تثبیت نمی‌تواند توسعه‌ای به ثمر آورد، با ارتقای دانشکده میناب و ایجاد دانشکده‌های جدید جهت گسترش این حوزه اتفاقات و پیشرفت‌های خوبی را به ثمر خواهد رساند.

وی اضافه کرد: امیدواریم با کمک هم و باسیاست گذاری‌های وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به پیشرفت‌های خوبی برسیم.

 

در پایان این مراسم، از زحمات ریاست سابق دانشگاه هرمزگان دکتر علی‌اکبر شیخی فینی قدردانی و حکم انتصاب سرپرستی دانشگاه هرمزگان به دکتر محمدصادقی تحویل داده شد

0   0
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1412
captcha