دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در راستای دیپلماسی علمی دانشگاه هرمزگان

در راستای دیپلماسی علمی دانشگاه هرمزگان

در راستای دیپلماسی علمی دانشگاه هرمزگان

افزایش همکاری های علمی میان ایران و بلاروس با پیگیری تاسیس خانه راهبری همکاری علمی میان ایران و بلاروس در دانشگاه هرمزگان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرمزگان : نشست مشترک دکتر محمد صادقی، هیئت‌رئیسه  دانشگاه هرمزگان و سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری بلاروس در جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت همراه در خصوص گسترش همکاری‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری برگزار شد.

◀️ دکتر محمدصادقی سرپرست دانشگاه هرمزگان در این نشست ضمن معرفی ساختار دانشگاه هرمزگان گفت: این دانشگاه در پی توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی خود با دانشگاه‌های سایر کشورهاست و یکی از این کشورها جمهوری بلاروس است که می‌توان در زمینه اتوماسیون و هوشمند سازی بخش کشاورزی، بیوتکنولوژی کشاورزی و صنایع غذایی همکاری‌های خوبی داشته باشد و با توجه به وجود زمینه همکاری‌های علمی و آموزشی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های بلاروس پیشنهاد ایجاد خانه راهبری همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران و بلاروس در این دانشگاه را عنوان نمود و با توجه به قول مساعد سفیر راه اندازی آنرا پیگیری می نماید.

وی ادامه داد: در خاطر ایرانیان سابقه تعامل‌های علمی دوجانبه با بلاروس غیرقابل‌انکاری است و برخی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان در آن کشور تحصیل‌کرده‌اند.
وی اضافه کرد: دانشگاه هرمزگان به‌عنوان دانشگاه جامع با بیش از ۱۳۲ رشته تحصیلی بوده و از ظرفیت جغرافیایی خود استفاده بهینه داشته است و بر همین اساس به‌عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه در بین دانشگاه‌های کشور مطرح است.

رئیس دانشگاه هرمزگان افزود: این دانشگاه اشتراکاتی با دانشگاه‌های بلاروس دارد به‌عنوان نمونه این دانشگاه در حوزه کشاورزی دارای دانشکده بسیار بزرگی بوده و مجتمع مأموریت گرا در بخش کشاورزی دارد و از جهتی دیگر دانشگاه هرمزگان این آگاهی را دارد که کشور و دانشگاه‌های بلاروس در حوزه مطالعات بر روی محصولات بیوتکنولوژی نام‌آور است و در حوزه صنایع ماشین‌آلات کشاورزی و کودهای زیستی پیشرقت های خوبی داشته است.

صادقی افزود: با چنین ظرفیت‌های مشترکی می‌توان تبادل دانشجو، طرح‌های مشترک علمی و سمینارهای مختلف برگزار کرد و معتقدیم می‌توانیم با همکاری شما به‌صورت مشترک با دانشگاه‌های بلاروس گفت‌وگویی در زمان‌بندی معینی داشته باشیم.

*سفیر بلاروس: زمینه ها و دورنمای خوبی برای همکاری‌های علمی وجود دارد*

◀️ سفیر بلاروس هم در این دیدار به مسئولان دانشگاه هرمزگان گفت: علم، آموزش‌وپرورش موضوع‌های مهم برای ۲ کشور است و زمینه‌ها و دورنمای خوبی برای همکاری داریم.
دمیتری کالتسوف ادامه داد: در این دیدار همه حوزه‌های علمی کشورم را معرفی کردند که بیشتر مربوط به زمینه‌های کشاورزی و صنعتی و علمی است و امکان همکاری وجود دارد.
وی ادامه داد: در بلاروس و دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های علمی مختلف وجود دارد و حتی در حوزه کشاورزی یک موسسه تخصصی در زمینه سیب زمینی فعالیت می‌کند.
سفیر بلاروس ادامه داد: می‌توانیم بین دانشگاه‌های بلاروس و دانشگاه هرمزگان چند نشست تخصصی از طریق ویدیوکنفرانش برگزار کرد که در زمینه کشاورزی و موضوع های علمی دیگر باشد.
کالتسوف گفت: نظام آموزش‌وپرورش در بلاروس بسیار قوی است و در زمینه پارک‌های علمی و فناوری هم می‌تواند به یادداشت تفاهم همکاری رسید که می‌توانید موارد را بررسی کنید و راه ثمربخش را بیابید.
وی یادآور شد: هم‌اکنون کمیسیون مشترک همکاری علمی وجود دارد که در آن‌همه موضوع‌های مربوط به علم و فناوری و آموزش‌وپرورش موردبحث و بررسی قرار می‌گیرد و دانشگاه هرمزگان هم می‌تواند بخش جداگانه‌ای از این گروه مشترک باشد.



روابط عمومی دانشگاه هرمزگان

0   0
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 1093
captcha