دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

حمایت مرکز رشد دانشگاه هرمزگان از دانشجویان صاحب ایده

تخصیص فضای فیزیکی، خدمات آموزشی و مشاوره ای و اعطای تسهیلات مالی برای دانشجویان صاحب ایده توسط مرکز رشد دانشگاه هرمزگان

نشست دورهمی دانشگاه هرمزگان با صنعت پالایشگاهی در قالب سلسله رویدادهای صنعتی دانش‌بنیان به همت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه هرمزگان، پیرامون مسائل محیط  زیستی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس برگزار شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه هرمزگان، جناب آقای دکتر مهدی حاجی عبدالرسولی هدف از برگزاری این دورهمی را بحث و گفت‌وگو در خصوص چالش‌های محیط زیستی پالایشگاه نفت ستاره خلیج‌فارس، آگاهی دانشجویان و هیئت علمی در خصوص این مسائل، تعامل مستقیم رو در روی بین دانشجویان هیئت علمی و فعالین صنعت، ارتباط صنعت و دانشگاه و همچنین در راستای تحقق شعار سال دانست و افزود: دستاوردهای این نشست مقدمه‌ای خواهد بود برای رویداد "دیده شو " که در تاریخ ٤ خرداد سال جاری با موضوع مهندسی شیمی و محیط زیست برگزار می‌شود.

وی محورهای اصلی رویداد "دیده شو " را این‌چنین عنوان کرد: بازیافت پسماند، تصفیه پساب، بحث انرژی‌های نو و تجدید پذیر و مواد تجدید پذیر و دوست دار محیط زیست، از جمله محورهای این رویداد خواهد بود.حاجی عبدالرسولی در پایان ابراز امیدواری کرد که تعاملات بین صنعت و دانشگاه تداوم یابد و افزود: ما به عنوان مرکز رشد در نظر داریم همه دانشجویان علاقه‌مندی که صاحب ایده هستند را با ایجاد فضای فیزیکی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و اعطای تسهیلات مالی، مورد حمایت قرار دهیم تا بتوانند ایده خود را پیگیری کنند و محصولی قابل قبول به بازار ارائه دهند.

ریاست دانشکده نفت و مهندسی شیمی، جناب آقای دکتر جمشید خورشیدی از ساخت و بهره‌برداری دانشکده نفت و مهندسی شیمی طی یک تا دو سال آینده خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این دورهمی ایجاد تعامل در جهت هم‌افزایی دانشکده و صنعت است. امید داریم بتوانیم در زمینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی باکیفیت و مفید انتظارات صنعت را برطرف کنیم.

مهرداد کاظمی، رئیس حفاظت محیط زیست شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس نیز در ادامه به تشریح برنامه‌های محیط زیستی این نهاد در جهت کنترل آلودگی در بخش آب، پساب، خاک و هوا پرداخت و از توسعه این برنامه‌ها برای رفع آلودگی و تصفیه آن برای وارد کردن مجدد به چرخه صنعت و مصارف دیگر سخن گفت.

 

 روابط عمومی دانشگاه هرمزگان

0   0
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 1326
captcha