دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در اولین همایش ملی خود مراقبتی دانشگاه هرمزگان مطرح شد؛

در اولین همایش ملی خود مراقبتی دانشگاه هرمزگان مطرح شد؛

در  اولین همایش  ملی خود مراقبتی دانشگاه هرمزگان مطرح شد؛

*انتخاب دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب خود مراقبتی در بین دانشگاه‌های کشور / معرفی مرکز مشاوره دانشگاه هرمزگان به‌عنوان مرکز مشاوره فعال در ارزیابی سال ۱۴۰۰در بین مراکز مشاوره دانشگاه‌های سراسر کشور*

◀️ دکتر محمدصادقی با تشکر از تلاش‌های انجام‌شده در مرکز مشاوره دانشگاه و اعلام خبر انتخاب دانشگاه هرمزگان به‌عنوان قطب خود مراقبتی در بین دانشگاه‌های کشور افزود :  خود مراقبتی هزینه و منافع را تجمیع کرده و سود آفرینی فراوانی دارد که با مسلح شدن به آن می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
دکتر صادقی در اولین همایش خود مراقبتی دانشگاه هرمزگان، افزود: امروزه خود مراقبتی رفتاری اکتسابی و هدفمند است بنابراین با آموزش و حرکت در یک‌جهت معین می‌توان به کمک اصول خود مراقبتی جامعه‌ای سالم‌تر و درنتیجه شاهد کاهش هزینه‌ها بود.
وی ادامه داد: دانشگاه هرمزگان قطب خود مراقبتی در کشور است و امید می‌رود در این حوزه تعالی بهتری داشته باشیم و بتوانیم جامعه را دررسیدن به سطح بالاتری از رفاه و سلامت همراهی نماییم.
رئیس دانشگاه هرمزگان اضافه کرد: امروزه که در نسل پنجم دانشگاه‌ها زندگی می‌کنم و نهادهای علمی و آموزشی به پاسخگویی به نیازهای اجتماعی بیشتر نزدیک‌تر شده‌اند و یکی از رسالت‌های آن ارتقاء کیفیت زندگی انسان‌هاست. ما طراحانی هستیم که قرار است نظام شخصیتی جامعه را ترسیم کنیم، به‌عنوان محصول دانشگاه به جامعه و جهان صادر کنیم.
وی بابیان اینکه مرکز مشاوره دانشگاه هرمزگان به‌عنوان مرکز برتر در کشور مطرح است، یادآور شد: این حکایت از آن دارد که به مؤلفه‌های زیستن سالم احترام می‌گذاریم و پاسخگویی را به جامعه میزبان آغاز کرده‌ایم.

◀️ دکتر  موسی جاودان نیز در ادامه این همایش افزود : فرد برای خود مراقبتی بایستی دانش داشته باشد و آن را تبدیل به مهارت کرده و مهارت را بکار گیرد، بر اساس آمار رئیس سازمان بهزیستی نزدیک به ۳۰ درصد افراد در جامعه دچار اختلالات روانی هستند و وقتی آمار را به‌صورت سالانه از گذشته بررسی کنیم متوجه می‌شویم این آمار هرسال رو به افزایش است.
وی افزود: به‌عنوان متولی جامعه دانشگاهی خود تلاش داریم آموزش‌هایی بدهیم که چگونه افراد در زمینه‌های مختلف از سلامت خود به‌عنوان‌مثال سلامت جسمانی مراقبت کنند.
رئیس مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه هرمزگان افزود: مسئله‌ای که در جامعه وجود دارد تنظیم هیجان‌هاست، شاهدیم که چگونه افراد جامعه از قبیل زنان، مردها، رانندگان، دانشجویان و سایر شهروندان با کوچک‌ترین اختلاف شروع به دعوا می‌کنند و کار به زدوخورد می‌کشد، قصد داریم آموزش‌های تنظیم هیجان‌ها را بدهیم تا فرد بداند چگونه باید از روابط بین فردی مراقبت کرد تا کار به کشمکش و نزاع و مرافعه و زدوخورد و ضرب و شتم نکشد، حتی در روابط زن و شویی آمار مشاجره‌هایی که منجر به زدوخورد فیزیکی و قتل می‌شود در حال افزایش است.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به پایین بودن احساس تعلق به محیط در جامعه افزود: تلاش داریم به نگاه و نگرش و فرضیه فرد و افراد نسبت به محیط و جامعه کمک کنیم، چنانچه فردی نسبت به‌جایی و محیطی مثلاً استان، شهر یا روستایی احساس ناخوشایندی داشته باشد به خاطر این است که انتظارهایی دارد و اگر شرایط، فرد و محیط نتواند پاسخگوی آن انتظارها باشد این احساس در فرد ایجاد می‌شود اگر به خارج از آن محیط برود انتظارش برآورده می‌شود.

 *روابط عمومی دانشگاه هرمزگان*

0   0
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 1212
captcha