دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در راستای گسترش همکاری صنعت و دانشگاه صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرمزگان، تفاهم‌نامه‌ همکاری دانشگاه هرمزگان و شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان به امضای دکتر مصطفی ظهیری نیا، سرپرست دانشگاه هرمزگان و جناب آقای داریوش محمودی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان رسید.

استفاده از توانایی‌های علمی، تحقیقاتی، آزمایشگاهی، تجهیزات و امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و آموزشی طرفین برای انجام فعالیت‌های مورد توافق موضوع این تفاهم‌نامه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه حمایت از اجرای پروژه‌های دانشجویی، پذیرش دانشجویان دانشگاه برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و سرباز امریه، همکاری در اجرای فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی دانشگاه و مؤسسات پژوهشی در وزارت نیرو، بازدیدهای متقابل علمی و برگزاری دوره‌های آموزشی از محورهای همکاری بر اساس این تفاهم‌نامه در زمینه آموزشی است.

در بخش همکاری‌های پژوهشی نیز تعریف پروژه‌های مستقل مورد نیاز شرکت برق منطقه‌ای و تلاش برای کاربردی کردن این تحقیقات و ارتقاء فناوری‌های مرتبط با صنعت برق، حمایت مادی و معنوی از پروژه‌ها و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و تشکیل کارگروهی به منظور نیازسنجی تحقیقاتی مورد نیاز شرکت و بررسی راهکارهای عملیاتی شدن این تفاهم ذکر شده است.

سرپرست دانشگاه هرمزگان در آیین انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به تحصیل نزدیک به 6 هزار دانشجو در 7 دانشکده این دانشگاه خاطرنشان کرد:  امیدواریم انعقاد این تفاهم‌نامه همچون همکاری‌های گذشته دانشگاه هرمزگان با شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان منشأ خیر و برکت برای دو طرف باشد.

دکتر ظهیری نیا با بیان اینکه یکی از اهداف دانشگاه هرمزگان کمک به حل مسائل جامعه با کمک اعضای علمی و دانشجویان پرتلاش این دانشگاه است، افزود: در تلاش هستیم با دستاورد انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و مطالعاتی در جهت حل مسائل و مشکلات استان و کشور گام برداریم.

وی توجه به پروژه‌های کارآموزی دانشجویی را بسیار مهم برشمرد و گفت: اهمیت به فعالیت‌های دانشجویی نه تنها به کسب تجربه آنان کمک می‌کند بلکه برای گره‌گشایی از مسائل جامعه نیز بسیار مؤثر است.

جناب آقای داریوش محمودی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان نیز در این مراسم با اشاره به صنعتی و دانشگاهی بودن استان گفت: صنعت برق یکی از صنایع زیرساختی در حوزه افزایش تولید است که در تحقق شعار سال نیز بسیار کمک‌کننده است.

وی افزود: وجود صنایع متعدد در استان نیازمند افزایش تولید برق است که برای توسعه زیرساخت‌ها و نیز تعمیر و نگهداری تأسیسات  نیازمند کمک جامعه علمی و اساتید این حوزه در دانشگاه هرمزگان هستیم که بتوانند با روش‌های نوین و خلاقانه به این بخش‌ها کمک کنند.

12
بازدید امروز: 3    بازدید کل: 2424
captcha