دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

پاسداشت فرهنگی

پیام دکتر کریمی به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

پیام دکتر کریمی به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

پیام تبریک دکتر کریمی سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه هرمزگان به مناسبت روز ملی تشکل ها و مشارکت های اجتماعی

در متن این پیام آمده است:

باسمه تعالی

«تشکل‌ها میتوانند مصونیت‌بخش باشند؛ میتوانند دانشجو را از افتادن در گردابهای مختلف و منجلاب‌های مختلف نجات بدهند و حفظ کنند.» (مقام معظم رهبری آذر ماه ۱۳۸۷)

بی شک‌ مهمترین رکن هر جامعه ای نیروی انسانی آن جامعه است و شاخص توسعه انسانی در دنیای امروز میتواند یک سنجه اساسی برای مقایسه جوامع با یکدیگر قرار بگیرد و چنانچه در یک جامعه توسعه انسانی به نحوی باشد که فعالیت های حاکمیت بصورت مردم نهاد و داوطلبانه حمایت و تقویت گردد قطعاً آن جامعه از توسعه ای پایدار بهره‌مند خواهد بود.

وجود تشکل ها و انجمن های مختلف در دانشگاه ها از این جهت ضروری است که دانشگاه اساسی ترین منبع توسعه انسانی است. دانشجویان در قالب انجمن ها و تشکل ها علاوه بر کمک به مدیریت امور دانشگاه تمرین می‌کنند تا خود را برای حضور در عرصه های مختلف و نقش آفرینی در جامعه آماده نمایند. این روز را گرامی داشته و ضمن تبریک به همه دانشجویان، اساتید و کارکنانی که با مشارکت و عضویت در تشکل ها و انجمن ها مسئولیت اجتماعی خود را ایفا نموده و به پیشبرد اهداف دانشگاه کمک می نمایند، این کلمات رهبری فرزانه انقلاب را که خطاب به تشکل های دانشجویی ایراد نموده اند یادآوری می نماییم؛

1) در کنار تحصیل علم و دانش، از فرصت جوانی برای تهذیب نفس و انس با خدا و آشنایی عمیق با معارف قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌‌السّلام) بهره ببرید.

۲) شما افسران جوان جنگ نرم هستید و عرصه‌ی جنگ نرم، بصیرتی عمّارگونه و استقامتی مالک‌اشتروار میطلبد؛ با تمام وجود، خود را برای این عرصه آماده کنید.

۳)نظام سلطه را با تمام ابعاد و لایه‌هایش بشناسید و اهداف و راهبردهای واقعی آن را تحلیل کنید و برای رویارویی با آن، تمام ظرفیّتهای خودتان را به‌کار گیرید و در این مسیر به وعده‌های خداوند اطمینان داشته باشید.

۴)تشکیلات میتواند معبد باشد، ولی مبادا تبدیل به معبود گردد؛ اصول و ارز‌شهای عقیدتی و معنوی خودتان را در قالب تشکیلات حفظ، و بر صمیمیّت و همدلی بین اعضا تأکید کنید.

۵)افق های روشنی در مقابل شما جوانان قرار دارد، این کشور و انقلاب با دست پرتوان شما آینده‌ای امیدبخش در پیشِ‌رو خواهد داشت؛ بر تلاشهای خود بیفزایید و برای رسیدن به قلّه‌های پیشرفت و تعالی از همدیگر سبقت بگیرید.

والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاته

10
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 1138