دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

در راستای گسترش همکاری صنعت و دانشگاه صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت پالایش نفت آفتاب و دانشگاه هرمزگان

امضای تفاهم نامه همکاری بین شرکت پالایش نفت آفتاب و دانشگاه هرمزگان

تفاهم نامه همکاری شرکت پالایش نفت آفتاب و دانشگاه هرمزگان در راستای ارتباط  بهتر و موثر تر با پیگیری جناب آقای دکتر کاظمی رئیس مرکز آموزش های آزاد دانشگاه به امضا رسید.

سرپرست دانشگاه هرمزگان در این نشست، ارتباط صنایع و دانشگاه را امری ضروری برای رسیدن به توسعه پایدار و رشد تکنولوژی و فناوری عنوان کرد و افزود: تعامل و ارتباط صنعتکاران با علم و پژوهش می توان نتایج بهتر و زایش نوینی را در عرصه فناوری و تکنولوژی رقم بزند و این ارتباط دوسویه هرچه بیشتر و تاثیرگذارتر باشد سرعت رشد تکنولوژی و فناوری هم به همان نسبت افزایش و توسعه می یابد.

 دکتر ظهیری نیا با اشاره به توانمندی های دانشگاه هرمزگان بیان داشت: دانشگاه هرمزگان به عنوان قطب علمی اقتصاد دریا پایه در کشور به دنبال گسترش آموزش های تخصصی مورد نیاز صنایع استان است و مدل بورسیه صنعتی دانشجویان را برای رفع نیروی متخصص مورد نیاز صنایع را برای نخستین بار در کشور ابداع و به اجرا گذاشته است.

وی یادآوری کرد : این ارتباط هرچه بیشتر  و بهتر باشد بدون شک موجب رونق دانشگاه و صنایع می شود و در نهایت موجب توسعه یافتگی کشور در حوزه تکنولوژی و به روزشدن معلومات علمی و پژوهشی صنعتکاران و دانشگاهیان را رقم می زند.

 معاون منابع انسانی شرکت پالایش نفت آفتاب نیز با اشاره به توسعه همه جانبه کشورهای پیشرفته و صاحب تکنولوژی های به روز ، رشد لحظه ای تکنولوژی و رقابت تنگاتنگ بین این کشورها را در حوزه های تکنولوژی، فناوری، اقتصاد و... حاصل برآیند ارتباط موثر دانشگاه و صنعت دانست و گفت: بکار گرفتن نیروهای ماهر و متخصص در بازار کار به خصوص صنعت بسیار مهم و حیاتی است و این چرخه تکمیل نمی شود مگر آنکه این ارتباط مفقود مانده به نحو مطلوبی ترمیم شود و این شکاف و گسست بزرگ بین صنعت و دانشگاه ، جایش را به یک پیوند مستحکم و مستمر بدهد.

محمد دیانت با بیان اینکه شرکت پالایش نفت آفتاب به عنوان بزرگترین شرکت پالایش خصوصی ایران است که در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود،  راه ارتباط با دانشگاه را در پیش گرفته،تا مشکلات پیش روی صنعتگران و دانشگاهیان را حل نماید،  افزود: بهره گیری از ظرفیت های و توانمندی های دانشگاهیان در بهبود رشد صنعت می تواند منافع هر دو طرف را تامین کند و موجب بالندگی کشور در عرصه های ملی و بین المللی شود.

این تفاهم نامه  در راستای استفاده از ظرفیت های بالفعل و بالقوه ی طرفین برای ارتقا تعاملات و همکاری علمی و پژوهشی  با موضوعات استفاده از ظرفیت علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت تدریس دوره های آموزشی ، پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی پالایشگاه ، استفاده از ظرفیت فضای فیزیکی دانشگاه جهت برگزاری سمینارها و برنامه های جمعی،  استفاده از ظرفیت فضای دانشگاه جهت اجرای آزمون های استخدامی، شناخت و برطرف کردن نیازهای تحقیقاتی بخش صنعت نفت و به روز نگه داشتن آن، معرفی نخبگان و دانشجویان برتر بومی به شرکت جهت بورسیه دانشجویی، تشکیل کارگروه های علمی شغلی جهت احصاء اولویت های پژوهشی هریک از واحدها ، ایجاد بسترهای لازم جهت بورسیه نمودن دانشجویان برتر دانشگاه در محل پالایشگاه، از جمله مهمترین مواردی بود که در این تفاهم نامه مورد موافقت طرفین قرار گرفت.

6
بازدید امروز: 6    بازدید کل: 2583