دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

پاسداشت فرهنگی

دانشجویان حامیم هرمزگان با حضور مسئولین استانی بدرقه شدند

دانشجویان حامیم هرمزگان با حضور مسئولین استانی بدرقه شدند

آیین بدرقه دانشجویان فعال سیاسی فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولین استانی در گلزار شهدای بندرعباس برگزار شد.

مراسم بدرقه فعالین فرهنگی سیاسی و اجتماعی دانشجویان هرمزگانی برای شرکت در دوره حامیم ۲ به شهر مقدس قم با حضور حجت‌الاسلام عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان، روسا و معاونین دانشگاه‌های استان و جمعی از مسئولین استانی و دانشگاهی برگزار شد. دانشجویان با حضور بر مزار مطهر شهدای بندرعباس و تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و شهدا آماده اعزام شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در جمع دانشجویان ثمره این رخداد را دست‌مایه برای سال تحصیلی جدید عنوان نمود و بیان داشت: حلقه‌های میانی مردم و حاکمیت، همواره موتور محرک جامعه ما بوده‌اند. گروه‌های مرجع زیادی در جامعه به عنوان حلقه‌های میانی فعالیت می‌کنند. یکی از گروه‌های مرجع فعال در جامعه، دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها هستند. نماینده ولی فقیه در استان شرط پویایی جامعه را فعالیت قشر دانشگاهی دانست و ادامه داد: برای ایفای بهتر این وظیفه در گام نخست لازم است دانشجو سطح اگاهی خود را نسبت به زمان بالا ببرد. اگر دانشجو زمان‌شناس و دشمن‌شناس نباشد نمی‌تواند جامعه را هدایت کند. انسان نمی‌تواند پرچم هدایتگری را بلند کند، جز اینکه اهل بصیرت و استقامت باشد. ایشان ویژگی دوم را آرمانخواهی دانشجو عنوان کرد و افزود: اگر دانشجو آرمان ملت خویش را فریاد بزند، مردم هم پشت فریاد دانشجو می‌ایستند.

امام جمعه‌ی بندرعباس ابتکار و خلاقیت، مردم دوستی، جلوداری در میدان، سعه صدر و برنامه ریزی را لازمه فعالیت دانشجویی عنوان نمود و تاکید کرد دانشجو در عین سیاسی بودن، نباید سیاست زده باشد و بدون توجه به گروه‌های سیاسی، بر اساس آرمان‌هایش به وظیفه خود عمل کند. حجت‌الاسلام عبادی زاده خطاب به دانشجویان توصیه کرد: شما باید اجتهاد سیاسی داشته باشید و در عرصه سیاسی مقلد محض نباشید. اگر شعور دانشجویی افزایش پیدا کرد، شعار دانشجویی معنا پیدا می‌کند. نماینده ولی فقیه در هرمزگان در پایان ضمن توصیه به استفاده از فرصت‌های جوانی، این ظرفیت را تمرین کارهای بزرگ در آینده عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این تمرین، آینده شما را رقم می‌زند. امروز دانشجو باید خود را برای ماموریت‌های بزرگ آماده کند.

3
بازدید امروز: 4    بازدید کل: 723