دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

پاسداشت فرهنگی

حامیم تقویت‌کننده جریان دانشجویی با نهادهای حاکمیتی است

حامیم تقویت‌کننده جریان دانشجویی با نهادهای حاکمیتی است

حامیم تقویت‌کننده جریان دانشجویی با نهادهای حاکمیتی است

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان گفت: جوان‌ها وظیفه دارند بار مطالبات مردم، مطالبات رهبری و آنچه باید در کشور اتفاق بیفتد را به شانه بگیرند و حرکت کنند‌. حجت‌الاسلام تقوی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان هرمزگان در نشست خبری دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه‌های استان بیان داشت: طرح حامیم(حلقه‌های میانی) بمنظور توانمندسازی جوانان پیشگام، آینده‌ساز و آینده‌دار این کشور توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طراحی و در حال اجراست.

وی این طرح ابتکاری را راهکاری بسیار خوب برای ارتباط‌گیری، تقویت و سازماندهی نیروهای جوان موثر و مومن انقلابی ‌کف دانشگاه‌ها دانست و افزود: حامیم به منظور تقویت روابط بدنه دانشجویی با جریان انقلاب و جریان تشکلی با نهادهای حاکمیتی است که می‌تواند نقش موثری ایفا کند. رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان گفت: از دل این طرح جوان‌های خوش استعداد و مومن و باورمند شناسایی می‌شوند، رشد پیدا می‌کنند و به بدنه جریان‌های دانشجویی معرفی می‌شوند و برای دانشگاه، جامعه و کشور خودشان مشغول خدمت می‌شوند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به فرمان رهبری بیان داشت: طرح حامیم لبیکی است به ندای رهبری که فرمودند جوانانی که در دانشگاه و جامعه هستند، نقش اصلی بلند کردن بارهای سنگین این مملکت را دارند. قریب به این مضمون، جوان‌ها وظیفه دارند بار مطالبات مردم، مطالبات رهبری و آنچه باید در کشور اتفاق بیفتد را به شانه بگیرند و حرکت کنند. به همین منظور نهاد رهبری دانشگاه، وظیفه خود دانسته برای این مقصد مهم برنامه ریزی کند. رییس ستاد استانی طرح حامیم ضمن بیان اینکه امسال دومین سال طراحی و اجرای این برنامه در سراسر کشور است، تشریح کرد: استان هرمزگان با افتخار اعلام می‌کند طرح حامیم۲ اکنون در دومین مرحله خود در حال اجراست. طی مرحله اول حدود ۷۵۰ نفر از دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان در اردوهای وفاق شرکت کردند، نیروهای توانمندتر شناسایی و برای مرحله دوم ثبت نام شدند و اکنون آماده اعزام به قم هستند.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان ادامه داد: ما در اردوی حامیم که در جوار کریمه اهل بیت(س) و در نزدیکی مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود، برنامه‌های فراوانی با تکیه بر اهمیت شعار این طرح برنامه‌ریزی کرده‌ایم. ایمان و امید؛ مقام معظم رهبری فرمودند باید برروی ایمان و امید جوان‌ها کار کرد. لذا برنامه آموزشی ما بر محور اندیشه‌ها و ایدئولوژی انقلابی برگرفته شده از اندیشه‌های رهبری است. در بخش ایمان به ارائه مباحث طرح کلی اندیشه رهبری می‌پردازیم و در بخش دوم که امید است، به تبیین هر چه بیشتر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی. در حقیقت جوان را هم از جهت ایمانی تقویت کنیم و هم به یک تحلیل وسیع و عمیق‌تر نسبت به گذشته، حال و آینده رهنمون کنیم. وی بیان داشت: زیارت حرم امام(ره) و قبور مطهر شهدا، بازدید از حسینیه جماران، موزه‌های سعدآباد و عبرت از برنامه‌های سفر یک روزه ما به تهران و ویژه‌برنامه‌های جانبی ماست. نشست‌های معرفتی و جلسات گفت‌وگوی مستقیم با مسئولین ارشد کشوری از جمله سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، امام جمعه موقت تهران، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و... از جمله نقاط مثبت این دوره است‌. حجت‌الاسلام تقوی در پایان ضمن ابراز امیدواری به تشکیل یک تحرک ارزشمند در بدنه‌ی فعالان دانشجویی دانشگاه‌های استان خاطر نشان کرد: پرچم انقلاب در دانشگاه‌ها بیش از پیش در اهتزاز است. ان‌شاالله این پرچم در دست جوان‌های گوشه و کنار دانشگاه‌های استان بعنوان مدافع انقلاب و مروج تفکر دینی و انقلابی و زمینه‌ساز فعالیت‌های جهادی و بخصوص تحقق مطالبات رهبری و پیگیری مطالبات مردمی باشد.

2
بازدید امروز: 2    بازدید کل: 619